The Dark Eye/Das Schwarze Auge Conversion

I played the Dark Eye many many years ago (it was version 3 back then), and I’m trying to get back into it (in German). The version 5 rules seem (overly) complex. Although this is nothing that would deter me, my group and I love the Momentum mechanic in Conan, as well as the combat. And since in DSA/TDE you seem to build your character similarly to Conan, I was wondering if the Conan system could be adapted to suit DSA/TDE.

Obviously, the sorcery system is extremely Conan-esque and has to be completely rewritten, plus you have to introduce species and other stuff, but the rest seems to fit very well (if you are contempt using the Conan Attributes, Skills and Talents).

Are there any DSA/TDE fans or veterans out there that would care to comment on the feasibility? Thanks.

bin leider nicht sicher genug, was die regeln von dsa angeht, würde aber auf den ersten blick sagen klingt generell machbar, wär aber wahrscheinlich extrem viel Aufwand, ich glaube für mich persönlich wäre es der Aufwand nicht wert, nur weil deine gruppe das Conan-Kampfsystem lieber mag… aber das muss man ja für sich sellbst entscheiden.

• meistens geht bei solchen aktionen immer ein wenig was von den spieler charakteren verloren.
    sogar kleine veränderungen können den Charakter schon beeinträchtigen.
    ich persönlich finde, dass man solche Regelwerk Abänderungen grundsätzlich unterlassen sollte
1 Like

Das Problem wird das Magiesystem sein, denn jeder Zauber ist bei DSA eine eigene Fertigkeit. Für die Geweihten kann man sich an den Regeln aus KKO richten.

1 Like